Coursingová licence a průkaz původu Redulky

16.12.2010 18:00

Coursingová licence

Po splnění všeh licenčních běhů a vyřízení formalit jsme konečně obdrželi Redulčinu coursingovou licenci s opravdu povedeným číslem ČMKU/SBT/444/10. Tímto se zařazujeme do profesionálů a s prvními jarními běhy můžeme začít závodit. Už se obě mooc těšíme, Redulce už se po střapci hodně stýská :-)

Chyba v průkazu původu

Ačkoliv je Redě už více než 2 roky, teprve nyní jsme vyloženě náhodou zjistili, že v průkazu původu máme chybně uvedené číslo čipu. Při koupi ani nikdy později mě nenapadlo, abych si číslo čipu v papírech kontrolovala s očkovacím průkazem a reálným čipem Redy. Ani náhodou mě nenapadlo, že by v tomto údaji mohlo dojít k chybě. Bohužel se tak stalo a už se mi nepodařilo zjistit, na čí straně je chyba - jestli chybu udělala plemenná kniha nebo chovatel. Na špatné číslo čipu jsem došla prozaicky, chtěla jsem upravit údaje v Národním registru majitelů zvířat, kde je pes evidován právě pod číslem čipu. Číslo čipu si samozřejmě nepamatuju z hlavy, tak jsem se koukla do scanu průkazu původu, který mám v počítači. A ejhle, pod tímhle číslem v registru není evidované žádné zvíře. Redu jsem totiž do registru zadávala podle očkovacího průkazu, kde je úplně jiné číslo čipu. Hned jsem tedy s očkovacím průkazem běžela k veterináři, abychom ověřili, který čip Reda reálně má. Číslo odpovídalo čipu v očkovacím průkaze.

Ihned jsem kontaktovala chovatelku, co s tím. Ta mě jen odkázala na plemennou knihu s vyjádřením, že chyba mohla vzniknout jen na jejich straně. Spojila jsem se tedy s paní Pečenou z plemenné knihy, abych se s ní domluvila na postupu, jak papíry opravit. Očekávala jsem nutnost vystavovat duplikát a další nezbytné papírování. Paní Pečená mě však vyvedla z omylu. Postup v takovém případě je stejný jako při nutném přečipování zvířete. Stačí do průkazu původu nalepit správné číslo čipu, nechat si to potvrdit veterinářem, že tento čip odpovídá danému zvířeti a takto "opravený" průkaz původu jí poslat mailem nascanovaný. Toť vše. Jednoduchost řešení mě překvapila, čekala jsem, že s tím budou větší problémy.

Na dotaz, jak se taková chyba může stát, mi paní Pečená vlastně neodpověděla. Dohledávat staré dokumenty se jí evidentně nechtělo, když to šlo vyřešit tak elegantně. Každopádně jsem hned nechala zkontrolovat i čip u Brutíka. Ten má vše v pořádku :-)

Opravený průkaz původu jsem vložila na stránky do záložky Plemeno.

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Petra Kratochvílová, Všechna práva vyhrazena